Jäpp Jäpp


SM 10:e Januari
:D

___________________________

Första dagen på APUn avklarad, Snart dag o åka hem, Ska fixa rjmmet idag, pallar inte att de ser ut sådär mer!
Ska ta en bild så ni får se,

Hitta massa gamla dikter jag skrev i ettan, Fyllda av melankoli, Smärta, hat. Men nu när jag läser igenom dem, Så fatta jag hur illa det verkligen var, det var sjuk illa.  Underligt att det inte gick som det kunde gjort.  I slutet vägde man ju knappt något. eller ja, kanske 15 kilo mindre än nu, men ändå. Hitta ett inlägg i dagboken där det står 

19 Februari 2007
"Äpple till frukost, Äpple till lunch youghurt till kvällsmat, jag tror jag börjar bli sjuk..."
Någonstans därBörjade det vä, om inte tidigare, fast jag inte märkte något.

Här kommer ett utdrag från Jonas Gardells bok "Jenny"
Svälter du dig själv? 
Skär du dig? 
Skär sönder dina armar, skär sönder ditt ansikte? 
Dämpas ångesten med mer smärta, 
Dämpas ångesten med fler tabletter, 
Dämpas ångesten med mer sprit? 
Hur länge ska du hålla? Hur länge ska det gå?

Hur många sorger ska du orka bära? 
Hur mycket smärta ska du mäkta med?? 
Hur ska du någonsin bli ren? 
Hur ska någon någonsin älska en sån som du? 
Förlåt att jag frågar, men jag undrar bara. 
När ska du förstå att du inte måste bära allt själv? 
När ska du tillåta dig att stanna upp och ställa av och se dig om,
och upptäcka att du är inte så ensam som du tror.


Han är bra, Sjukt bra
Skriver mer ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0