Precis

Kommer inte vara så aktiv på bloggen ett tag På grund av vissa aer
och jag kan inte sluta att tänk att alla bara flyr ifrån mig, skräms jag verkligen så?
eller är det bara något som förföljer mig? - Jämt o ständigt. Min vanliga otur.

Satt på biblioteket o Läste Edith Södergran

"What I Felt, What I known Never shine trough what I've shown"

Men det blir en låttext på det här, konstig tnog, eller en samling av 
Allting. Som hänt senaste tiden, upp och ner, med o motgångar. 
U acctually deserve it, 
Borde sova  men pallar inte, inte nu...

Lägger in denna ist så ni får  smaka på ett tag tlls jag kmr tillbaka hit igen..

Edith Södergran - Nocturne
Jag sjöng en sång, 
Jag vet ej varifrån den kom - 
det rann som siden över mina strängar
Var det ur nattens svarta upplösta hår?
Var det ur månens vita drömmande drag?

Och natten hon sjöng, hon sjöng om 
ensamheten som vaggar allt till ro
hon sjöng om sjungande najader, om
Bäckar utan brus, Om kvarndammens Hemlighet....

Natten Höll andan, 
En ros förgicks i mina händer - 
det var så stilla som hade alltets sista suck hade förströtts

Och denna

Edith Södergran - Dagen svalnar


Du sökte en blomma -
och fann en frukt
Du sökte en källa -
och fann ett hav
Du sökte en kvina - 
och fann en själ
 - Och du är besviken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0