Efter att ha kollat på facebooken.

har nu kommit hem!,  varit i steungsund sen igår eftermiddag.
och jag tror aldrig kaffet smakat såhär gött!
mmen men, åter till "the topic", gick in på facebook nu när jag kommit hem och då ser jag en sjujävla massa inlägg om moderaterna.. man ba halla?
det var väl antagligen utfrågning igår...
Ska försöka se den så jag seriöst kan bilda mig en uppfattning om vad siom sades och inte sades, därefter kan vi ta disukssion, eller hur i helvete det stavas. och jag tänker bara ta allting rakt av precis det jag tycker.

jag kan ju säga direkt att,
1, jag har aldrig haft det lätt. Min mor var arbetslös 7 år  på grund av sin funktionsnedsättning,
Två av dessa år, var under det moderata styret...
slutsats 1: kan modraterna ha vänt upp och ner på allting så att återgången till jobb för min mor vart väldigt svår? Svar: ja.

2. jag är rättvis och månar en jävla massa om andra även fast jag inte ens känner dem, jag vill att folk ska ha det jävligt bra, folk som är sjuka, är det synd om, folk som har ont, ska få hjälp, folk som behöver extra hjälp med vardagen, ska få det, det vore fel att säga att jag faktiskt skiter i hur det blir. Slutsats 2. dem blå, är likt is, känslokalla, de vill få oss att tro att dem bryr sig, men egentligen vill dem bara få cashen att rulla in, eller ja kapitalet.

3. skattesänkningarna.. Hur gick detta till, för fem år sen var en skattesänknning i princip omöjlig, och hur skulle man göra en?den bästa lösningen är väl att "ta från dem man kan ta från som egentligen inte behöver så mycket pengar för dem gör liksom inte annat än att sitta hemma o ha ont, typ.. " det vill säga, sjukpensionärer, pensionärer, barnomsorg  och sätter sjuka i arbete - Slutsats 3, sätt de sjuka i arbete så får vi in kapital.

min Kära mor, som jag typ jämt tänker på när det gäller politik, har en höft som är alldeles för dålig för att hon egentligen ska kunna jobba ja en funktionsnedssättning, hon har ett jävligt lågavlönat jobb som dessutom är på annan ort så hon mste ta sig till jobbet och för min mor är detta extremt jobbigt, då det oftast är ac på bussen blir hon kall och blir då jättestel., så hon kan inte gå och få en remiss hos doktorn, det skulle iofs ta typ ett år, hade hon haft pengar hade hon fått gått inom en månad. ett tydligt bevis på orättvisa.. Nu när hon inte kan få en remiss till en höftläkare så kan hon heller inte sjukskriva sig, eller rättare sagt, jag tror faktiskt inte hon vågar, för försäkringskassan skulle utförsäkra henne på en sekund, med den lilla raden "armarna kan hon ju använda"

och tro mig, ett tvillingpar, en på vardera arm, och ett sykon till är rätt svårt att inte bli utsliten på, detta har resulterat i att hon har utslitna axlar och får dras med värk 7 dagar i veckan 365 dagar om året 24 timmar om dan. Om min mamma är min hjälte, för även fast hon inte kan gå ordentligt, inte bära för tunga kassar, och jobba. så gör hon det,  Min mamma är tyst om det, för inget hjälper inte som det är nu, med en röd regering, skulle min mamma kunna få bli sjukpensionär, har rätt till vård, få en ny höft, och kunna leva livet fullt ut för sina barnbarn och barn.  hon har inte den rätten idag. men hon kan få... detta gör mitt val välddigt enkelt. jag röstar inte för min mamma, min familj, utan för mina medmänniskor och min framtida skull. Jag vill inte ha det likadant för mig som sjukpensiönärer och funktionnedsatta har idag. jag skräms och skäms!. Jag tänker rösta för förändring.

Och nej, jag tänker inte ta en politisk diskussion, det gör jag inte, jag vet vad jag tycker och behöver inte någon som ruckar på det. alla tycker olika, och det här är mitt val. :)

Slänger in ett rolligare inlägg i eftermiddag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0