Bra beslut, men Kanske ändrade förutsättningar?

"Stopp för matsäck och fruktstund"

Kolla in Artikeln,
Skitbra tänk att  fortsätta hålla skolan avgiftsfri även på andra punkter, vilket påminner mig om när min vilja för rättvisa var som starkast, eller rättvisa, det var precis samma regler då som det är nu, att skolan ska vara avgiftsfri, så det var egentligen en fråga om att göra rätt. Jo, jag och några vänner konfronterade vår rektor med att "skolan är avgiftsfri" så  varför skulle man betala denna summa för att ha kul, en summa som symboliserade att ju fetare plånbok, desto roligare har man.

Det slutade med att denna resa, eller aktivitet blev inställd det året, men återkom såfort vi lämnat skolans korridorer.

Frukt är inte billigt, Inte för någon ensamstående morsa som har några ungar att ta hand om och måste se tillräkningarna först, på sin höjd kan man få med sig någon potatis då och då, eller varm saft för att hålla värmen i kylan när det vankas friluftsdag.

detta är bra, fast ändå inte riktigt,...

frukt har inte med hur rik man är? eller för den delen matsäck?
borde inte skolan gå halvvägs och möta alla barn med samma ögon och bjuda på frukt och matsäck..
dryga ut pengar till skolan och lägg det på frukt och grönt som företag gör för sina anställda

Barnen är det viktigaste vi har, så vi måste ta väl hand om dem.
jag kan knappast tänka mig att det blir något kiv om alla barn i en klass får en banan per dag.
det blir många kronor, men det är värt det!
alla barn har inte samma förutsättningar, men vi borde ge dem en grund  för att se att alla är lika värda oavsett om man har gott om pengar eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0