Det här med Byx-storlekar

Nu ska jag ge en enkel synvinkel på byx-storlekar.
Det mesta vet ni, men yes, detta är en objektiv synvinkel.


i höstas hittade jag ett par as-snygga baggy jeans i en viss affär.
Kollade storlekarna och provade den största de hade,
Denna visade sig vara för liten! nu är ju inte det som är problemet att deras största storlek som de hade visade sig vara en liten 40 storlek, utan det värsta var, att när jag frågade om de hade större storlekar, så sa dom "ja det finns men dem beställer inte vi hem"

och sen kom det
" vi brukar bara beställa tre par av varje i din storlek, men intresee på dem är så lågt att vi tar inte hem den storleken mer"
Okej?
Hur funkar det?

Vi är ett folk som bara råkar bli fetare och fetare, och sen kryper storlekarna och butiker tar inte hem större storlekar  när det behövs
Detta är nästan som att butiker tvingar en att banta,
eller ja vissa iaf,
Viss butiker gillar jag, men denna butik och ytterligare tre undviker jag för att jag vet
att jag kommer få gräva och fråga för att kola om de ens har en storlek som passar 


TIPS
* Strl 38 skiljer sig mellan +7 och -7 i midjan och stussvidd, så tänk på det nästa gång ni handlar, en 38 kan sitta asbra på lindex, men sitta helt fel på kappahl som exempel. så det enda man kan göra är att testa!!!

Testa massa, då märker man vad som passar en, Tumma inte på storleken, ta större än vad du tror du har och gå neråt. istället för att gå uppåt i storleken så solipper man bli så sjukt trött på't
Det är mitt tips iaf!
Jag handlar mycket på Internet, på en sida där jag vet att storlekar är bra och storlekstabbellen stämmer!, Men det gäller ju att hitta "sin" butik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0