När jag blir upprörd...

Den HÄR artikeln eller, mer kommentarerna, gör mig , inte upprörd men fundersam?

finns det inte instikter hos en hund, precis som med människor och andra djur, oavsett ras som gör att detta händer?
ibland säger man att människor får ett ryck och gör saker man sedan ångrar och "vet inte vad jag tänkte på", händer inte detta med andra djur med?

nej, vi förväntar oss att alla djur skall vara tränade att lyda, men man kan inte träna instikter.
det är tragiskt att detta händer självklart, men vill bara göra en poäng att det finns instinkter som sagt, inte går att tämja, man kan inte bestämma 100% på någon, oavsett om det är en människa eller djur, Människan lär sig alltid något - så gör djur,

inte för att låta dum, men jag håller alltid ett extra avstånd till alla hundar, då jag vet att jag luktar katt!
visst ska väl jag få lukta katt hur mycket jag vill, utan att bli biten för den sakens skull, men det är för att jag inte litar på andras omdömme som hundägare, och heller inte hunden....

Vilket snabbt får mig att tänka på hundrädda människor som möter mattar och hussar  med hundar som går löst, eller med långt koppel... oavsett om er hund är livsfarlig eller världens goaste så finns det folk som är rädda för er hund, precis som det finns dem som inte gillar katter, eller kaniner.. man slänger ju inte en katt till någon som är livrädd, men man kan släppa sin hund lös i närheten av andra människor...


jag är ganska opartisk om man frågar mig rakt ut, jag gillar hundar! men det finns viss respekt och förhållning man ska anleda sig till.

imorgon kommer roligare inlägg :) I promiz!
för jag ska nämligen göra egna tacobröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0