Nu är det min tur...

Nu är det min tur att glänsa, 
det är min tur att ta mina chanser, Det är inte fult att vara duktig.

I somras fick jag min chans till jobb, En tjänst och fin gest som jag alltid kommer vara tacksam för,
Sedan den dagen har jag alltid ställt upp så fort  telefonen ringt, Jag har aldrig försovit mig.
nej, det vågar jag inte.. för det här ÄR ju MIN chans, en chans jag inte sumpar... för jag älskar det jag gör
och jag kommer inte att tröttna, och jag fortsätter alltid att käma för mig, för mitt jobb, för min framtid.


Man får vara försiktig, annars kommer högern och petar mig i röven och ber mig sluta vara så kräsen,  "på fyra år hinner du utbilda dig och få ett bra jobb"  - ja, det är verkligen skitenkelt. "sköt skolan var trevlig, skaffa dig en bra utbildning  skaffa familj hur svårt kan det vara" - citerat från en KDU:are som är uppvuxen i innerstaden och alltid haft veckopeng.
Medellönen för en visstidare är 9150 kronor i månaden.
- och så vill dem sänka ingångslönerna i restaurangbranschen så de 18-åringar som kommer in får ca 14500 i månaden varpå "hur ska en 18-åring klara sig på det??
"
- hur ska en medelåldersperson klara sig på 9150 kronor i månaden är det tänkt då?

Nästan var tredje person inom vård och landsting är visstidsanställd, nästa gång du träffa en läkare kan han eller hon vara visstidsanställd, Hur ställer du dig till det?
- det är helt okej, dom kan ju lika mycket..
eller:
- Njaaa, dom får inte lika mycket praktik som de andra  fast anställda  och kanske gör fel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0